Priscilla Beaulieu tenia només catorze anys quan va conèixer a Elvis Presley el 1959. Ella era filla d'un militar enviat a la base alemanya a on Elvis, de vint-i-quatre anys, feia el servei. Haver inventat el rock'n'roll i ser un ídol de masses no l'eximia de les seves responsabilitats patriòtiques, però sí que va ajudar a fer que Priscilla s'enamorés ràpidament d'Elvis, el personatge. I que ell se la fes seva.
Aquest és el punt de partida de l'octava pel·lícula de Sofia Coppola que torna amb una obra coherent amb la seva filmografia. Coppola ens mostra la solitud d'una jove tancada en una gàbia d'or, com les ' Verges suïcides' reprimides per uns pares burgesos estrictes o 'Maria Antonieta' apartada de la seva llar per retrobar-se sola entre la riquesa de la cort de Lluís XVI. En una altra cort, a 'Graceland', Priscilla viu una relació que a primera vista sembla un conte de fades tenyit de luxes, música i excessos. Aquest conte ja no ens el creim o si més no, intuïm el paper que hi exerceix el poder. Ens ho explicava Vanessa Springora quan va escriure 'El consentiment' a on retratava la seva relació amb un prestigiós escriptor de cinquanta anys quan ella en tenia catorze. També ens sona estrany que Di Caprio no hagi tengut mai cap parella que passi els 25. I rebrem amb impaciència la nova pel·lícula de Todd Haynes 'Secrets d'un escàndol', estrenada aquesta setmana, que recupera la mediàtica història entre una professora i un alumne que començaren una relació quan ella tenia trenta-quatre anys i ell 12.
El conte no se'l (comença) a creure tampoc Priscilla quan li diu a Elvis que vol treballar i ell li diu que no pot ser perquè necessita que sempre sigui a casa quan vulgui telefonar-li. I és que Coppola aconsegueix filmar no només una polèmica entorn de la diferència d'edat sinó la complexitat d'una relació embrutada pel maltractament, l'engany, les inseguretats o les drogues. I ho fa sense fer-nos la moral, mostrant-nos no només el conta-camp del geni sinó també el del món de l'espectacle.
L'emancipació de Priscilla Presley destaca també per la interpretació Cailee Spaeny qui té el mèrit no només de fer-nos creure que pot tenir 14 o 27 anys sinó de transmetre'ns des de la intimitat la incomprensió o la por a la seva nova vida a Graceland. Tot això passat per l'univers de Sofia Coppola i la seva particular estètica: que una història de por i abús no ens privi de gaudir de molta cultura pop, kitsch i bona música.
Francesca Mas